Autor Ensenyament
21 Març 2015 a 17:00

El Consell Audiovisual rep 125 treballs per participar en els XII Premis el CAC a l’escola

És la xifra més alta des que es van iniciar els premis

Cartell del premis El CAC a l'escola. Consell d'Audiovisuals de Catalunya // Imatge  del web del CAC

Cartell del Premis El CAC a l’escola. Consell d’Audiovisuals de Catalunya // Imatge del web del CAC

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha rebut un total de 125 treballs per participar en la dotzena edició dels Premis el CAC a l’escola. És tracta de la xifra més alta de participants des que es van iniciar els premis fa 12 anys.

Fins ara, el rècord de participació es va produir l’any 2009, quan es van presentar 91 treballs. En l’edició d’enguany, el presentador de l’acte de lliurament dels premis, Jordi Gil, conductor del programa Info K, de Televisió de Catalunya, va participar en un vídeo promocional per convidar els membres de la comunitat escolar a participar-hi.

Cartell del premis El CAC a l'escola. Consell d'Audiovisuals de Catalunya // Imatge  del web del CAC

Cartell del premis El CAC a l’escola. Consell d’Audiovisuals de Catalunya // Imatge del web del CAC

Un altre factor que ha contribuït a incrementar el nombre de participants és el fet que en aquesta edició, per primer cop, els alumnes de batxillerat poden presentar el seu treball de recerca, que fan preceptivament a l’escola, amb l’única condició que tingui una temàtica audiovisual. A més, els estudiants rebran a títol personal els diners dels premis, a diferència de la resta de categories, que tenen un caràcter col·lectiu i que, en conseqüència, es destinen a l’escola. Els mestres també rebran individualment els diners dels premis.

En aquest sentit, les xifres indiquen que la novetat de poder presentar els treballs de batxillerat obligatoris per passar curs –i poder gaudir dels diners– ha despertat interès, ja que un total de 31 estudiants s’han acollit a aquesta modalitat, la xifra més elevada d’entre totes les subcategories.

Els premis consten de dues categories, una d’adreçada a l’alumnat des del segon cicle d’educació infantil fins a secundària postobligatòria, que ha suposat 107 treballs, i una altra, al professorat, que ha suposat els 18 treballs restants.

En el primer cas, la finalitat dels premis és afavorir el coneixement i la interpretació del llenguatge audiovisual en els alumnes, amb una incidència especial en la percepció, l’anàlisi i la producció audiovisual, per tal que puguin adoptar un criteri propi quan reben continguts audiovisuals.

Pel que fa al professorat, l’objectiu dels premis és fomentar experiències d’educació en comunicació audiovisual a l’escola, així com impulsar bons hàbits de consum audiovisual entre els infants i els joves.

Per a cadascuna de les sis subcategories es concedeix un primer premi, dotat amb 1.000 euros, i un segon premi, dotat amb 500 euros. La dotació econòmica per al conjunt dels premis és de 9.000 euros. Els premis, patrocinats per la Fundació Bancària “la Caixa, seran lliurats el juny.

Switch to mobile version