Autor Articles i estudis
23 desembre 2017 a 12:00

Compartim amb tu els millors consells per als àpats de Nadal

0 Flares 0 Flares ×

bellesa apat de nadal

El Nadal està a prop i ens portaran, com sempre, grans moments amb la família i amics, però també excessius tiberis. Sabies que en aquests dies podem engreixar-nos fins a quatre quilos? Els menjars d’empresa se sumen a les celebracions amb la família en taules, en què no falten els suculents aperitius, irresistibles torrons i polvorons, i els còctels. Quan encara no s’han acabat les celebracions, comencem a penedir-nos i el 31 de desembre formulem aquest repetit propòsit de ‘enguany aniré al gimnàs’. Perquè puguem gaudir de les festes sense massa excessos us presentem els millors consells per als àpats nadalencs que ens ha facilitat Rosa Ordoyo, nutricionista de la Clínica Dorsia.

Abans de començar, un apunt: no convertim el Nadal en unes sessions controlades d’alimentació; simplement volem gaudir de les menges, sense sentir-nos pesats i afeixugats. La proposta és que ens mantinguem en el nostre pes, en el que vulguem, cometent petits ‘delictes’ però sense passar tots els límits.

El que NO hauries de fer

  • Abusar del dolç. Reserva els bombons, torrons i polvorons per als dies assenyalats. Així els agafaràs amb moltes més ganes. Recorda que si has menjat bé, no hauries de caure sempre en el plat amb més sucre.
  • Els embotits sí, però amb cura. El meravellós plat d’entremesos que sempre ve de gust, sobretot si és ibèric, té moltes calories. A més els precuinats que l’acompanyen són rics en greixos saturats.
  • L’alcohol: l’enemic. Al Nadal, ens passem el temps brindant, gairebé sempre amb copes plenes de vi, cava o vermut, això sense parlar dels xupitos digestius i dels còctels (que substitueixen al cafè). Ens agraden sí, i no deixarem de brindar, però l’alcohol també engreixa (encara que no ho sembli).
  • No et saltis àpats. Típic: arriba la nit del 25 de desembre i com has estat tot el dia menjant i bevent, no tens gana. Sempre és millor prendre alguna cosa lleugera de suprimir un dinar, doncs això desestabilitza el nostre cos.
  • El problema de la generositat. En aquestes festes, tendim a pensar que ‘la gent es quedarà amb gana’ i apareixen uns plats plens davant uns comensals que estan tips. I quan som nosaltres els comensals tendim a repetir, al·legant que “està tan bo”. No passa res per quedar-se amb ganes, sense atipar-se.

El que SÍ hauries de fer

  • Dissenya un menú amb antioxidants, ja que contraresten els efectes adversos de l’alcohol, el greix i el sucre. Una aposta genial és una amanida amb magrana, alvocat, nabius, raïm vermelles, cireres, nous i panses.
  • La fruita i la verdura sempre regnen. Configura una bonica font de fruites per adornar la taula, i veuràs com es sentiran temptats per una poma verda amb pell o per un raïm. L’enciam, el canonge, la ruca o l’endívia són molt encertades com a base per a un plat de marisc fred. Pensa en una bona presentació per introduir aquests aliments tan saludables i necessaris per al nostre organisme.
  • El peix és la millor opció i si vols carn, aposta per la d’au (un bon pollastre o gall dindi). El peix al vapor o al forn conté proteïna i minerals i no tenen calories.
  • Millor cuinar amb poca sal. Així lluitem contra la retenció de líquids i la inflor.
  • Treu-li el màxim partit a la conversa i menja poc a poc. Assaboreix cada mos, i gaudiràs més de cada plat.
  • Surt a passejar quan puguis. Després dels banquets, anima’t a fer una passejada o tornar a casa caminant (si la distància ho permet). Quan ens excedim en el menjar, ens sentim cansats i preferim estar asseguts al sofà amb la manta: ERROR. És molt millor anar a caminar, amb tranquil·litat i gaudint de l’ambient nadalenc, així facilitarem la digestió.
  • Beu molta aigua entre els àpats. Serà la manera de no caure, massa sovint, en la nostra copa de vi o de cava.

Per: bellezaactiva.com / AMIC

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 0 Flares ×