Autor Societat
31 agost 2016 a 15:00

Aquest mes de setembre, les UMIC visitaran 83 municipis

0 Flares 0 Flares ×

Els consumidors poden presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament

UMIC_setembre_alta

Viure en un municipi on no hi hagi un servei municipal de consum no és cap entrebanc per conèixer i exercir els drets com a consumidor gràcies a les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. En el període entre l’1 i el 30 de setembre, els consumidors de 83 municipis de la demarcació poden presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament

Les UMIC formen part del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dóna resposta, gratuïtament, a les consultes i reclamacions que hi fan directament, de manera presencial, els ciutadans, i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 240 ajuntaments adherits a la Xarxa Local de Consum.

El servei de l’OPIC està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.

A més a més, les UMIC també faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d’aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email 0 0 Flares ×