Autor Entitats
23 març 2015 a 16:00

Justícia crea un sistema d’intercanvi de dades i documents amb els notaris

1 Flares 1 Flares ×

El Departament ha col·laborat amb el Col·legi de Notaris

Germà Godó, Conseller de Justícia de la Generalitat // Imatge del web de la Generalitat

Germà Godó, Conseller de Justícia de la Generalitat // Imatge del web de la Generalitat

El Departament de Justícia desplega un sistema d’intercanvi electrònic de dades i documents, que permetrà als notaris de Catalunya fer consultes d’inscripcions d’entitats i dels seus estatuts. El Col·legi de Notaris ha col·laborat en la creació del projecte, aconseguint que la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques tingui accés a les escriptures electròniques de les entitats inscrites en el Registre de Fundacions de la Generalitat. La participació de l’Agencia Notarial de Certificació fa possible la participació i l’accés dels notaris d’arreu d’Espanya.

A més, el nou sistema permetrà l’accés electrònic directe al Registre de Fundacions i Associacions de la Generalitat, el que significarà optimitzar el temps i maximitzar la seguretat de les gestions. La Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques pot rebre còpies de les escriptures notarials de les fundacions, i ho podran fer directament des de les notaries, fent que no sigui necessària la presència dels ciutadans i les presentacions en paper d’aquestes.

El projecte que es va iniciar amb el Conveni de col·laboració, pretén establir un sistema d’interoperabilitat entre el Departament de Justícia i el Col·legi de Notaris de Catalunya. La Conselleria dóna compliment a l’acord del 2013 i la Llei 21/2014, que protegeix i verifica l’activitat de les fundacions i associacions declarades d’utilitat publica.

1 Flares Twitter 0 Facebook 1 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 1 Flares ×