Autor Societat
6 febrer 2015 a 16:00

L’app Premià Actua recull 295 incidències els 6 primers mesos

2 Flares 2 Flares ×

L’aplicació comunica amb l’Ajuntament de Premià de Mar

L'Aplicació Premià Actua // Imatge cedida per l'Ajuntment de Premià de Mar

L’Aplicació Premià Actua // Imatge cedida per l’Ajuntment de Premià de Mar

A mitjan juliol del 2015, ara fa mig any, va entrar en funcionament al municipi de Premià de Mar l’aplicació web Premià Actua,  que permet que els ciutadans puguin traslladar, des d’un dispositiu mòbil, ja sigui un terminal telefònic o una  tauleta,  o des de la pàgina web, les incidències que detectin a la via pública.

Les incidències que l’aplicació recull es divideixen en 4 categories: neteja viària i recollida de la brossa, avaries d’enllumenat públic, neteja de platges o senyalització viària.

Fins el 15 de gener d’aquest 2015, sis mesos després de la seva posada en marxa,  van arribar a través d’aquesta aplicació un total de 295 incidències:

  • · 222 de les quals van estar relacionades amb la neteja viària i la recollida de la brossa
  • · 20 amb avaries de l’enllumenat públic
  • · 14 amb neteja de les platges
  • · 39 amb senyalització viària

D’aquest total d’incidències, a data de 27 de gener, 239 havien estat resoltes. Pel que fa a la resta, 53 havien estat denegades (la majoria d’elles perquè corresponien a tipologies diferents de les establertes per l’aplicació i en aquests casos es traslladen a l’àrea corresponent)  i les restants es trobaven en procés de resolució/resposta o estan pendents.

L’aplicació es pot descarregar directament a través dels enllaços corresponents de la pàgina web,  així com als portals de descàrrega d’aplicacions d’iPhone (Apple Store) i Android (Google Play). Els usuaris que vulguin fer ús de l’aplicació a través del web s’han de registrar com a usuaris del servei.

En el moment de comunicar una incidència, l’usuari escull de quin tipus es tracta i, si ho vol, pot afegir-hi una fotografia o una explicació. Si la incidència es comunica des d’un dispositiu mòbil i des del mateix lloc dels fets, l’aplicació en fa la geolocalització a través de Google Maps. Un cop s’ha comunicat una incidència, l’usuari pot saber en tot moment en quin estat es troba i és informat a través de notificacions de l’inici de la gestió i de la resolució del problema.

L’aplicació Premià Actua suposa un pas endavant en la millora de les relacions entre l’Ajuntament de Premià de Mar i els ciutadans i se suma a les diverses accions que s’estan portant a terme des de l’aprovació del Reglament de govern obert i participació ciutadana.

2 Flares Twitter 1 Facebook 1 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 2 Flares ×